A képen hibajavító korrektor látható.

Ha rákeresünk a jó öreg Google-ban, az első oldalakon korrektor címszó alatt kozmetikai termékek reklámjaival találjuk szembe magunkat. Nem esünk kétségbe, nem járunk messze az igazságtól.

Korrektúra alatt mindenképp hibajavítást értünk, legyen szó az arcbőr vagy egy nyomtatásra készülő szöveg korrigálásáról.

A szakember egy képzeletbeli nagyítóval nézi át az anyagot, kimondottan a hibákra fókuszálva. Ez nem szép tőle, ugye? Javít, észrevételez, javasol – ez már inkább. Teszi ezt azért, hogy a végeredmény, ami nyomtatásban vagy elektronikusan megjelenik, tökéletes legyen. A szöveg írójának, a nagybetűs ALKOTÓnak ne kelljen a helyesírással bíbelődnie; értékes idejét arra tudja fordítani, amihez a legjobban ért, azaz a tartalomra. A többi a korrektor dolga.